ملت بیدار

هواداران دکتر محمود احمدی نژاد

ملت بیدار

هواداران دکتر محمود احمدی نژاد

این وبلاگ ساخته شده به عشق رییس جمهور قلب ها، دکتر محمود احمدی نژاد.

  • ۰
  • ۰

از دیروز و با اعلام نتیجه انتخابات، یک پیام کوتاه در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود.اینکه در سال 76 رای اصولگرایان 7 میلیون و در سال 84، 17 میلیون و در سال 88، 25 میلیون و در سال 92، 14 میلیون و امسال 16 میلیون بوده است. پس یعنی در سال 88 به دلیل آن همه اوج گیری رای اصولگراها، تقلب شده بود و این اثبات تقلب از طرف جریان منتقد است!!! پاسخ به این شبهه در ادامه مطلب!



اول اینکه بماند که سران اصلاح طلب مثل آقایان خاتمی، ابطحی، تاجیک، گنجی، کواکبیان و ... هیچ مستندی برای ادعایشان نداشتند و آخرسر هم اعتراف کردند که تقلبی در کار نبوده است. اما:

اما یک نکته ریز در این مغلطه فراموش شده است که هیچ توجهی به آن نمی شود و به نظرم کلید گمشده مساله این روزهای سیاست ایران هست.

در انتخابات امسال طبق اعلام وزارت کشور نرخ مشارکت در تهران و خارج از ایران شکسته شد و در تهران بیش از 70 درصد مردم در انتخابات به عنوان پرطرفدارترین شهر اصلاحات و منتقد نظام در انتخابات شرکت کردند. حتی بیش از انتخابات سال 88 و مجلس ششم در سال 78. در خارج از کشور هم چند ده برابر جمعیت همه سال ها در انتخابات شرکت کردند و حتی چهره های مشهور مخالف و منتقد نظام برای اولین بار در آمریکا و اروپا رای دادند. اما با همه اینها 73 درصد مشارکت به ثبت رسید.یعنی صرفا 1 درصد مشارکت بیشتر از سال 1392.

پس این رقم 12 درصدی که نسبت سه سال 88 در انتخابات شرکت نکردند و گمشده است چه شدند؟ وقتی تمامی مخالفین و بدنه اجتماعی اصلاحات و منتقدین نظام فراتر از همه سال ها مشارکت کرده است پس نمی توان گفت این 12 درصد مربوط به این طیف است که نیست. همواره اصلاح طلبان تاکید دارند اگر بیش از 60 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند هر تعداد که باشند آن رای برای اصلاح طلبان است اما تجربه انتخابات 94 و 96 در کنار 88 نشان داد که اینگونه نیست و درصدی رای هست که نه برای اصولگراهاست و نه اصلاح طلبان و آن درصد رای ویژه است که تنها یکبار هم در سال 88 رقم خورده است.

 12 درصدی که با نرخ 56 میلیون نفر واجد شرایط چیزی در حدود 6.7 میلیون نفر می شود. زمانی احمدی نژاد مدعی شده بود که طیفی هستند که اگر وی و حامیانش در انتخابات شرکت کنند به وی رای می دهند و اگر او نباشد آنها هم شرکت نمی کنند. ادعایی خنده دار می نمود، اما شاید با بررسی رقم انتخابات های قبل و بعد از سال 88، باید رقم گمشده انتخابات را در میان این طیف جست. رقمی که اگر وارد انتخابات 29 اردیبهشت 96 می شد شاید نتیجه دیگری رقم می خورد و مهم بود.

احمدی نژاد در سیاست ورزی انتخاباتی ایران به کیمیایی رسیده بود که این روزها اصولگراها سخت به دنبال آن هستند تا از شکست دور شوند، اما تا سال ها نمی توانند آن را بیابند و سخت به آن محتاجند.

  • ۹۶/۰۲/۳۱
  • بید ار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی